به تازگی مشخص شد که انیمه Dragon Ball Daima آخرین اثری بود که خالق دنیای دراگون بال، آکیرا توریاما، روی آن کار کرد و نقش پررنگی در ساخت آن داشت.
حالا، به لطف یک مصاحبهی تازه ترجمهشده از ژاپن، طرفداران اطلاعات دقیقی دربارهی میزان مشارکت او در انیمه Dragon Ball Daima به دست آوردهاند. نکتهی جالب اینجاست که نقش او در این پروژه بسیار پررنگتر از آن چیزی بود که بسیاری انتظار داشتند، بهطوری که ردپای او در همهی بخشهای آن دیده میشود.
انیمه Dragon Ball Daima قبل از درگذشت توریاما معرفی شد، اما از همان ابتدا مشخص بود که او نقشی کلیدی در شکلگیری آن دارد. برخلاف برخی از آثار قبلی که بیشتر در طراحی شخصیتها همکاری میکرد، در این پروژه از همان ابتدا بهطور مستقیم در فرایند داستانپردازی نیز حضور داشت.
بر اساس صحبتهای آکیو ایوکو، ویراستار سابق شونن جامپ و یکی از مدیران ارشد پروژههای دراگون بال، انتظار نمیرفت که توریاما تا این حد در ساخت سریال درگیر شود، اما در نهایت، تقریباً همهی بخشهای اصلی را خودش بر عهده گرفت.
ایوکو در این مصاحبه توضیح میدهد که توریاما نهتنها کل داستان را نوشت، بلکه طراحی بیشتر شخصیتها را نیز خودش انجام داد؛ از ساکنان یک مهمانخانه تا موجودات عجیبوغریبی که در قلمروی شیاطین حضور دارند. حتی طراحی سازههای مکانیکی و وسایل نقلیهی پرنده نیز کار خودش بود.
به گفتهی او، توریاما جهانی گسترده برای قلمروی شیاطین خلق کرد که دارای سه سطح مجزا بود و هرکدام پیشینه و ویژگیهای منحصربهفردی داشتند. او تأکید میکند که تمام تمرکز توریاما بر روایت داستان بود و او شخصیتها و محیط پیرامونشان را بر اساس این روایت طراحی میکرد. شخصیتهایی همچون کینگ کادان و پدر پنزی نیز مستقیماً بهوسیلهی او خلق شدند.
جالب اینجاست که در ابتدا قرار نبود داستان در قلمروی شیاطین جریان داشته باشد، اما در نهایت خلاقیت توریاما باعث شد چنین دنیای گستردهای شکل بگیرد. ایوکو روند داستان را مشابه یک بازی ویدیویی توصیف میکند که در آن شخصیتها بهمرور در مسیر خود با همراهان جدیدی روبهرو میشوند.
اگرچه در این مصاحبه اشارهی مستقیمی به جزئیاتی مانند بازگشت سوپر سایان ۴ گوکو یا سوپر سایان ۳ وگیتا نشده، اما مشخص است که توریاما از این تغییرات آگاه بوده و مخالفتی با آنها نداشته است.
نظر شما دربارهی انیمه Dragon Ball چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بیپ نیوز در میان بگذارید.