نتفلیکس در تلاش است تا با فاصله گرفتن از کارلا سوفیا گاسکون، ستاره فیلم امیلیا پرز ، شانس این اثر را در رقابتهای اسکار حفظ کند.
در همین حال، گاسکون که برای نخستینبار بهعنوان یک بازیگر آشکارا ترنس نامزد جایزه بهترین بازیگر زن شده است، سعی دارد به تنهایی از پس واکنشهای منفی به اظهارات گذشتهی خود در شبکههای اجتماعی بربیاید؛ اظهاراتی که بهعنوان نظرات نژادپرستانه و اسلامهراسانه تلقی شدهاند. در این مسیر، نه نتفلیکس و نه تیم روابط عمومی او حمایتی از وی به عمل نمیآورند.
نتفلیکس بازیگر تراجنسیتی فیلم امیلیا پرز از مراسم اهدای جوایز محروم کرد
برنامهی سفر گاسکون به لسآنجلس برای مرحلهی دوم کمپین اسکار که شامل رویدادهای مهمی چون مراسم جوایز AFI، جوایز Critics Choice و جشنواره بینالمللی فیلم Santa Barbara بود، بهطور کامل لغو شده است.
این غیبت، استراتژی تبلیغاتی نتفلیکس و تیم جوایز فیلم را با چالشهای جدیدی مواجه کرده است. از سوی دیگر، گاسکون و همبازیاش زوئی سالدانیا هر دو تحت پوشش یک شرکت روابط عمومی به نام The Lede Company قرار دارند؛ اما منابعی به Variety گزارش دادهاند که نتفلیکس و این شرکت ارتباط مستقیم خود با گاسکون را قطع کردهاند و تنها از طریق نمایندهی وی در United Talent Agency، یعنی جرمی باربر، با او در تماس هستند.
اگر گاسکون همچنان بخواهد در این رویدادها شرکت کند، باید تمامی هزینهها، از بلیت هواپیما گرفته تا محل اقامت، را شخصاً تأمین کند. این در حالی است که او هنگام امضای قرارداد برای Emilia Pérez هنوز نامی شناختهشده نبود و طبق گزارشها، تنها حدود ۱۰۰ هزار یورو (معادل ۱۰۴ هزار دلار) برای بازی در این نقش دریافت کرده است.
فیلم امیلیا پرز
تغییر رویکرد نتفلیکس در تبلیغات فیلم نیز مشهود است. در جدیدترین تبلیغ For Your Consideration که روز دوشنبه منتشر شد، با وجود اشاره به ۱۳ نامزدی اسکار فیلم از جمله بهترین فیلم، بهترین فیلم بینالمللی، بهترین کارگردانی (ژاک اودیار) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سالدانیا)، نه تصویری از گاسکون دیده میشود و نه حتی نام فیلم در برخی از مواد تبلیغاتی ذکر شده است.
با ورود رقابت اسکار به مرحله پس از اعلام نامزدیها، کمپینها معمولاً بر دستهبندیهایی متمرکز میشوند که بیشترین شانس را برای کسب جایزه دارند. پیش از این نیز پیشبینی میشد که گاسکون رقابت را به دمی مور (The Substance) واگذار کند. اما حذف نام و تصویر بازیگر اصلی فیلم از تبلیغات، این سؤال را ایجاد کرده است که چگونه یک کمپین میتواند بدون تأکید بر شخصیت محوری داستان، موفق به کسب جایزه شود.
گاسکون پس از انتشار واکنشهای منفی، عذرخواهی کرد و حتی بدون دخالت نتفلیکس، مصاحبهای با CNN en Español ترتیب داد. او همچنین در پستی در اینستاگرام که چندین رسانه، از جمله Variety را تگ کرده بود، نوشت: «آنها میخواهند من را قربانی ‘فرهنگ لغو’ کنند.» او از کارشناسان هالیوود و روزنامهنگارانی که حرفهاش را دنبال کردهاند، پرسید: «چگونه میتوانم ادامه دهم؟»
نظر شما دربارهی فیلم Emilia Perez چه بود؟ آیا شما این فیلم را تماشا کردهاید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بیپ نیوز در میان بگذارید.
منبع: Variety