بزودی در این مکان تبلیغات درج میشود

مؤلفان کتاب‌های درسی هفته‌ای یک روز در محیط مدرسه تدریس کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با طرح این سوال که «فضای هنرستانی ما با توجه به مبانی نظری تحول که سالهاست در مورد آن بحث می‌شود چه تحول محسوسی کرده است؟» اظهار کرد: در مجموعه دفتر یک هیئت اندیشه‌ورزی وجود دارد که در مورد آن بحث شده است و همکاران تعاملاتی دارند که به هم پیوند خورده چون ما معمولاً دچار یک روزمرگی هستیم و دائم باید آن را دنبال کنیم ساختارها هم به گونه‌ای محکم است که به تغییر آن فکر نمی‌کنیم و نگرانیم اگر دیوار را برداریم سقف فرو بریزد، اینها همه موانعی است که در تحول وجود دارد بنابراین تحول نیاز به شجاعت دارد.

وی گفت: اگر انگیزه تحول ایجاد نشود شجاعت اتفاق نمی‌افتد، در الگوی اهداف برنامه‌درسی ملی یک کار انقلابی این است که کار و عمل در کنار علم و دانش قرار گرفته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: مبنای نظری در برنامه درسی و برنامه آموزشی ما در مدرسه و کلاس درس چقدر تحقق پیدا کرده است؟ این سوال باید پاسخ داده شود، فضای مدرسه، تعامل بین معلم و دانش آموز، نگاهبه کتاب درسی، علم و اخلاق و ملاک علمی در مدارس چقدر پیشرفت کرده است؟

مؤلفان کتاب‌های درسی هفته‌ای یک روز به هنرستان‌ها بروند

ذوعلم تأکید کرد: لازم است که یک روز در هفته، همکاران در هنرستان حضور مستمر داشته باشند و تدریس کنند و در فضای واقعی از کلاس درس وارد محیط تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیری شوند همچنین در اجرای کامل برنامه درسی نیاز به یک ساختار مناسب داریم.

وی افزود: آمایش سرزمین و آمایش اشتغال می‌تواند به عنوان یک طرح کلان ملی تلقی شود و اخیراً در شورای عالیعطف مطرح شد و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام آمادگی کرد تا با مشارکت شورای عالی عطف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

ذوعلم ادامه داد: بحث فرصت مطالعه و آموزش هنرآموزان بسیار مهم است و باید برای آن در تابستان برنامه‌ریزی کنیم در اجرای کامل برنامه درسی ملی نیاز به یک اصلاح ساختاری داریم مهمترین آن شکل‌گیری حوزه یادگیری است ما نیاز به یک نگاه مهندسی داریم بنابراین حوزه یادگیری باید تکمیل شود.

وی تصریح کرد: فرصت‌های مطالعاتی ویژه کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بسیار مهم است و معاونتتوسعه منابع برای آن برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد؛ ارکان تصمیم‌سازی، اعتباربخشی و تولید محتوا حوزه‌های یادگیری است و تولید محتوا فقط محدود به کتاب نوشتن نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: باید دوستان همکاری کنند چرا که اگر کمک نشود قطعاً کاری انجام نخواهد شد و این کمک در درجه اول فکری، عملی و اخلاقی است و امیدواریم خداوند کمک کند تا تحول ساختاری سازمان پژوهش اتفاق بیفتد و بتوانیم کانون‌های نظریه‌پردازی، برنامه‌ریزی و تولید محتوا را در یازده حوزه یادگیری استقرار دهیم و بر اساس آن طرح‌واره هر کدام از این دوره‌ها دوباره پا بگیرد و گام تحول‌؛ با گام دوم برداشته شود.

مؤلفان مدرسه تدریس

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار