بزودی در این مکان تبلیغات درج میشود

پایان سلطه فرانسوی ها بر جاده مخصوص؛ عواقب تحریم ها بر بازار خودرو کشور

alt

شش سال پیش زمانی که دور اول تحریم ها شروع شد گروه خودروسازی "پژو سیتروئن" یا همان "PSA" که در آن زمان با جنرال موتورز آمریکا شراکت داشت بر اثر فشار شریک آمریکایی خود مجبور به ترک بازار کشور شد.

این خروج باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات دو خودروساز بزرگ کشور شد اما در عمل فقط پژو 206 و 207 در تولید با مشکل مواجه شدند. در آن زمان شرکت رنو اعلام کرد که از بازار کشور خارج نخواهد شد و تولید تندر 90 را با وجود تحریم ها و کاهش تولید ادامه خواهد داد هرچند تولید بقیه مدل ها مانند ساندرو تا رفع تحریم ها به تعویق افتاد. حال بعد از 6 سال بازار خودرو کاملا متحول شده و شاهد خروج هر دو خودروساز فرانسوی از کشور هستیم.

در این شرایط خروج رنو با تبعات منفی بیشتری نسبت به پژو همراه خواهد بود. خروج گروه PSA از کشور باعث توقف خودروهایی مانند 2008 و 301 تا چند ماه شد و بقیه مدل ها نیز از دستور کار خارج شد، ولی تولید خودروهایی مانند پژو 405، 206 و پارس همچنان ادامه خواهد یافت. همچنین توقف تولید خودروی سیتروئن C3 متوقف و شرکت سیتروئن و سایپا متحمل ضرر زیادی خواهند شد، اما خروج رنو اثرات منفی بیشتری خواهد داشت و تولید خودروهایی مانند تندر90 و رنو ساندرو متوقف خواهد شد. همچنین تولید خودروهایی مانند سیمبل و داستر نیز به سرانجام نمی‌رسد. باید به این نکته هم اشاره کرد که تبعات منفی توقف تولید خودروهای پرفروش و مردمی مانند تندر90 و ساندرو بسیار بیشتر از اثرات منفی توقف تولید پژو 2008 و 301 خواهد بود. اتفاقی که 6 سال پیش با خروج پژو اتفاق افتاد حال با خروج شرکت رنو و توقف تولید تندر90 و ساندرو باعث عرضه مجدد سدان و هاچ بک های چینی در بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان خواهد شد.

شش سال پیش زمانی که دور اول تحریم ها شروع شد گروه خودروسازی "پژو سیتروئن" یا همان "PSA" که در آن زمان با جنرال موتورز آمریکا شراکت داشت بر اثر فشار شریک آمریکایی خود مجبور به ترک بازار کشور شد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com) alt

18 آبان 1397 - 22:16

این خروج باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات دو خودروساز بزرگ کشور شد اما در عمل فقط پژو 206 و 207 در تولید با مشکل مواجه شدند. در آن زمان شرکت رنو اعلام کرد که از بازار کشور خارج نخواهد شد و تولید تندر 90 را با وجود تحریم ها و کاهش تولید ادامه خواهد داد هرچند تولید بقیه مدل ها مانند ساندرو تا رفع تحریم ها به تعویق افتاد. حال بعد از 6 سال بازار خودرو کاملا متحول شده و شاهد خروج هر دو خودروساز فرانسوی از کشور هستیم.

در این شرایط خروج رنو با تبعات منفی بیشتری نسبت به پژو همراه خواهد بود. خروج گروه PSA از کشور باعث توقف خودروهایی مانند 2008 و 301 تا چند ماه شد و بقیه مدل ها نیز از دستور کار خارج شد، ولی تولید خودروهایی مانند پژو 405، 206 و پارس همچنان ادامه خواهد یافت. همچنین توقف تولید خودروی سیتروئن C3 متوقف و شرکت سیتروئن و سایپا متحمل ضرر زیادی خواهند شد، اما خروج رنو اثرات منفی بیشتری خواهد داشت و تولید خودروهایی مانند تندر90 و رنو ساندرو متوقف خواهد شد. همچنین تولید خودروهایی مانند سیمبل و داستر نیز به سرانجام نمی‌رسد. باید به این نکته هم اشاره کرد که تبعات منفی توقف تولید خودروهای پرفروش و مردمی مانند تندر90 و ساندرو بسیار بیشتر از اثرات منفی توقف تولید پژو 2008 و 301 خواهد بود. اتفاقی که 6 سال پیش با خروج پژو اتفاق افتاد حال با خروج شرکت رنو و توقف تولید تندر90 و ساندرو باعث عرضه مجدد سدان و هاچ بک های چینی در بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان خواهد شد.

Let's block ads! (Why?)

پایان فرانسوی مخصوص عواقب تحریم بازار خودرو

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار